РІШЕННЯ Виконавчого апарату від 16 грудня 2021 року
Пояснювальна записка
до проєкту бюджету Степівської сільської
територіальної громади
на 2022 рік
Пояснювальна записка до проєкту бюджету Степівської сільської територіальної громади, згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, розроблена з урахуванням особливостей підготовки місцевих бюджетів визначених Бюджетним кодексом України.
Підготовка проєкту рішення ґрунтується на принципах збалансованості, обґрунтованості, ефективності, справедливості і неупередженості, публічності та прозорості, відповідальності учасників бюджетного процесу.
Формування показників сільського бюджету здійснено з урахуванням Закону України "Про Державний бюджет України на 2022 рік", вимог Бюджетного та Податкового кодексів України зі змінами та доповненнями, основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 № 586, а також змін до законодавчих актів та розпорядчих документів з питань фінансово-бюджетної політики, відповідно до яких визначено підходи до формування прогнозних показників місцевих бюджетів на 2022 рік, Наказ Міністерства фінансів «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо впровадження та застосування гендерно-орієнтованого підходу в бюджетному процесі» від 02.01.2019р. №1,Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", з урахуванням яких сільська рада розробила та виносить на розгляд та схвалення проєкт рішення "Про сільський бюджет Степівської сільської ради на 2022 рік".
При визначенні обсягу ресурсу сільського бюджету на 2022 рік враховано:
макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 № 586;
поетапне підвищення мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки;
зміни в ціновій політиці щодо енергоносіїв;
обсяг міжбюджетних трансфертів, доведений Міністерством фінансів України;
інші зміни до законодавства, що впливають на показники місцевого бюджету;
визначення обсягу освітньої субвенції на основі формули, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1088, виходячи з розрахункової кількості ставок педагогічних працівників, визначеної на підставі навчального навантаження та нормативної наповнюваності класів, середньої заробітної плати вчителя та з урахуванням нового підходу, що визначає кофіцієнт поділу класів на групи, наближені до фактичної наповнюваності класів.
У загальному обсязі освітньої субвенції враховано видатки на зростання соціальних стандартів та контингенту учнів, що здобувають загальну середню освіту за станом на 05 вересня 2021 року.
Кошти освітньої субвенції спрямовуватимуться виключно на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, інклюзивно-ресурсних центрів.
Розділ І. Інформація про стан соціально-економічного розвитку
Степівської сільської ради
До складу об’єднаної територіальної громади увійшли 16 населених пунктів, в яких наявне населення станом на 01.01.2021 року складає 8,895 тис.осіб.
Село Степове є історичним центром економічної, ділової та торгівельної активності на відповідній території, має розвинену інфраструктуру.
Через с. Степове проходить автомобільна дорога загального користування Т-15-06 Миколаїв-Доманівка-Берізки. Через населені пункти проходять автомобільні шляхи місцевого значення.
Основні показники соціально-економічного розвитку на 2022 рік розроблено відповідно до статті 76 Бюджетного кодексу України, інформації про соціально-економічний стан територіальної громади та покладається в основу проєкту сільського бюджету.
Економічний і соціальний розвиток Степівської сільської ради на 2022 рік – це комплекс взаємопов’язаних завдань і заходів, спрямованих на розв’язання окремих найважливіших проблем розвитку Степівської сільскої ради, галузей економіки, соціальної сфери та інших галузей.
Розвиток основних галузей
В сільській раді діє:
дев’ять закладів дошкільної освіти – "Малятко" (1 група), "Барвінок" (1 група), "Сонечко" (1 група), "Джерельце" (3 групи), "Васильок" ( 2 групи), "Золотий ключик" (2 групи), "Чебурашка" (1 група), "Барвінок" (2 групи) і ясла-сад "Сонечко" (1 група). Із них, Червонополянський заклад дошкільної освіти "Сонечко" сезонний з травня по жовтень (1 змішана група: ясельна разом дошкільною);
десять закладів загальної середньої освіти: Катеринівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Новокатеринівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Кубряцька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Михайлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Криничанська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Червонополянська ЗОШ І ступеню, Степівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Зеленогайський ЗЗСО І-ІІ ступенів, Широколанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Піщанобрідська ЗОШ І-ІІ ступнів;
чотири заклади позашкільної освіти: в Михайлівській ЗОШ І-ІІІ ступенів фолькльорний гурток та гурток бальних танців "Кармен" , в Криничанській ЗОШ І-ІІІ ступенів екологічно-натуралістичний гурток "Перлина" та секція волейболу;
чотири Будинки культури (с. Катеринівка, с. Кринички, с. Степове, с. Широкий Лан) та сім сільських клубів (с. Новокатеринка, с. Михайлівка, с. Новогригорівка, с. Новоселівка, с. Червоне Поле, с. Зелений Гай, с. Піщаний Брід);
вісім бібліотек (с. Катеринівка, с. Новокатеринка, с. Михайлівка, с. Кринички, с. Степове, с. Зелений Гай, с. Широкий Лан, с. Піщаний Брід;
один музей в селі Катеринка.
Також, на території с. Степове знаходиться Степівська дитячо-юнацька спортивна школа Миколаївського району Миколаївської області.
На території села Широкий лан побудовано спортивний майданчик для міні футболу із штучним покриттям.
На території Степівської сільської ради діє такий медичний заклад: 1 комунальне некомерційне підприємство охорони здоров’я «Амбулаторія групової практики (ТИП «АГ») Степівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області».
На території Степівської сільської ради діє комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг» який створився 18 серпня 2021року.
Ключову роль у захисті суспільства, національного надбання і довкілля від пожеж та їх наслідків діє місцева пожежна охорона, яка знаходиться в с. Широкий Лан. Разом з тим, матеріально-технічна база цієї важливої, екстренної служби потребує невідкладного суттєвого зміцнення. Пожежна безпека є складовою частиною національної безпеки України, а її значення однією з найважливіших функцій держави.
В селі Широкий Лан діє Широколанівська спеціалізована загальноосвітня школа інтернат та Надбузький професійний аграрний ліцей.
Промисловість
На території сільської ради діє 2 промислових підприємства – ТОВ «Термо БУД», МФТВ «Еко Текс».
Промислові підприємства спеціалізуються на виробництві: будівельних матеріалів (сендвіч панелі), матраців, бетоної огорожі, металевих конструкцій та виробів з металу.
Потенціал діючих підприємств використовується на належному рівні, завдяки новому обладнанню та впровадження інновацій у розвиток промислового комплексу.
Земельні ресурси
Структура земельного фонду громади становить: загальна площа території 79841,6 га., у тому числі: сільськогосподарських угідь – 52000,2 га. з них ріллі – 43981,0 га.
Основними землекористувачами є сільськогосподарські товариства, приватні орендарі, підприємства, фермерські господарства, громадяни, які використовують земельні ділянки комунальної та державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (земельні частки (паї)), присадибні земельні ділянки, земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства та інші суб’єкти господарювання.
Виготовлено Генеральний план села Широколанівка, села Піщаний Брід, села Степове, села Зелений Гай.
Розвиток сільського господарства.
Сільське господарство – перша за обсягами виробництва та по зайнятості трудових ресурсів галузь. Від результатів роботи цієї галузі залежить благополуччя сільської ради.
Виробничою діяльністю займаються сільськогосподарські підприємства, фермерські господарства, особисті селянські господарства.
На території сільської ради функціонує Державне підприємство "Племремпродуктор "Степове"", фермерські господарства "Волощакевич", "Аякс", СТОВ "Златожар", "Кос Тарас Пилипович", ТОВ ПрАТ "Миколаївське", ТОВ СП "Степ", товариства ТОВ "Гарант Агро", ТОВ "Добробут", "Криничанське", "Нікланд", "Олімпійський", ПП "Д.І.М.", які займаються товарним сільськогосподарським виробництвом.
Першочерговим завданням сільськогосподарських підприємств на 2022 рік є нарощування обсягів виробництва, прискорення соціально – економічних перетворень на селі, збереження потенціалу.
Споживчий ринок
Головною метою у сфері торгівлі, громадського харчування і побутових послуг є забезпечення стабільних умов розвитку внутрішнього споживчого ринку, формування ефективної цивілізованої торгівельно – побутової інфраструктури, здатної забезпечувати високий рівень торговельного та побутового обслуговування населення відповідно до його потреб.
Головними завданнями подальшого розвитку споживчого ринку на 2022 рік є :
формування цивілізованої торговельної інфраструктури завдяки розширенню мережі сучасних бюджетоутворюючих підприємств торгівлі та громадського харчування;
залучення інвестицій у сфері торгівлі, ресторанного господарства і послуг, з метою спрямування їх на розвиток матеріально – технічної бази та розбудову інфраструктури;
посилення контролю за якістю та безпекою товарів;
створення необхідних умов для продажу сільськогосподарської продукції безпосередньо її виробниками;
забезпечення надійного захисту прав та інтересів споживачів.
Житлово – комунальне господарство
Житлово-комунальні послуги населенню надають Комунальні підприємства "Прометей", ЖКС "Антіміцин" та ПП Копосов Ю.А. і ФГ "Топаз Г", які здійснюють основний вид діяльності - водопостачання.
В 2022 році планується здійснити реорганізацію комунальних підприємств та збільшенням переліку послуг, що будуть ними надаватись.
Податково – бюджетна політика
Виконання затверджених показників із надходження податків і зборів до сільського бюджету, розширення бази оподаткування, шляхом перегляду податків та зборів, розвиток інфраструктури сільської ради із залученням коштів забудовників, забезпечення соціальної спрямованості бюджету.
Розділ II. Формування показників бюджету
Степівської сільської території громади на 2022 рік
1. Д о х о д и
Дохідна частина на 2022 рік сформована з урахуванням вимог Податкового і Бюджетного кодексів України та інших законодавчих актів із урахуванням децентралізації та інших змін до законодавства, що впливають на показники сільського бюджету та міжбюджетних трансфертів.
Відповідно до статті 13 Бюджетного кодексу України дохідна частина сільського бюджету складається із загального та спеціального фондів, а також трансфертів з державного, обласного бюджетів.
Враховуючи вищевикладене, розрахунковий прогноз доходів бюджету Степівської сільської територіальної громади на 2022 рік з урахуванням трансфертів планується в сумі – 89 501 565 гривень, а саме:
(гривень)
Загальний фонд за джерелами (податки і збори)
|
50 164 978 |
|
||
|
Спеціальний фонд за джерелами (податки і збори) |
28 200 |
||
Спеціальний фонд за джерелами (з власними надходженнями бюджетних установ) |
158 200
|
|
||
Базова дотація з державного бюджету |
2 372 300 |
|
||
Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам |
34 788 900 |
|
||
Дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету |
336 000 |
|
||
Дотація з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів за рахунок відповідної дотації з державного бюджету |
620 300 |
|
||
Інші субвенції з місцевого бюджету |
33 570 |
|
||
Субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції |
999 117 |
|
||
Всього сільський бюджет на 2022 рік: |
89 501 565 |
|
||
Загальний фонд
Податок на доходи фізичних осіб
Основним доходним джерелом надходжень загального фонду є податок на доходи фізичних осіб, буде надходити до бюджету громади з 2022 року - 15 464 289 гривень, питома вага якого в загальному обсязі доходів (без урахування трансфертів) складає 30,03 відсотків до очікуваних надходжень.
Розрахунок прогнозу надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2022 рік здійснений з урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці, рівня середньої заробітної плати та діючих ставок оподаткування доходів фізичних осіб, рівня мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму доходів громадян, передбачених нормами Податкового кодексу, враховуючи останні законодавчі зміни.
Відповідно до норм Податкового кодексу основним показником для розрахунку прогнозних надходжень податку та збору на доходи фізичних осіб виступає показник витрат на оплату праці (ВОП), який включає в себе:
- фонд оплати праці найманих працівників, грошового забезпечення військовослужбовців та за цивільно-правовими договорами (ФОП);
- допомога по тимчасовій непрацездатності, що виплачується за рахунок фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування;
- винагорода за цивільно-правовими договорами;
- база та діючі ставки оподаткування доходів фізичних осіб, передбачені нормами Податкового кодексу, враховуючи останні законодавчі зміни.
Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб:
• застосування єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами – платниками податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою 9%);
• підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;
• зниження податкового навантаження на громадян, за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50% прожиткового мінімуму для працездатних осіб для будь-якого платника податку за умови, що дохід не перевищує 1,4 прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
• кількість працюючих;
• легалізація виплати заробітної плати та інше.
Відповідно до вимог Бюджетного кодексу України (-статті 28 з метою сталого проходження опалювального періоду 2021/2022 років та забезпечення своєчасних розрахунків за комунальні послуги та енергоносії у 2022 році ПДФО зараховується до ЗФ бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад у розмірі 64%) до сільського бюджету зараховується 64 відсотків податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території.
В проєкті Закону України „Про Державний бюджет України на 2022 рік” передбачено підвищення мінімальної заробітної плати та встановлення її в розмірі з 1 січня – 6 500 гривень, з 1 жовтня 6 700 гривень (мінімальна зарплата у 2021 році з 1 січня 6 000 гривень, з 1 грудня 6 500 гривень).
Крім того, існують резерви щодо надходження податку:
- залучення фізичних осіб до декларування та сплати податку;
- проведення звірки з центрами зайнятості інформації про виплачені доходи та відомостей про всіх працівників, з якими укладені трудові угоди, а також повноти реєстрації трудових угод по працівниках, яким виплачувались доходи.
Місцеві податки і збори
Відповідно до статті 10 Податкового кодексу України до місцевих податків належать:
- податок на майно, який включає наступні податки: податок на нерухоме житлове та нежитлове майно, відмінне від земельної ділянки; плата за землю (земельний податок з юридичних та фізичних осіб, орендна плата з фізичних та юридичних осіб);
- єдиний податок, який включає: податок з юридичних осіб, з фізичних осіб, з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Прогноз надходжень податку на майно на 2022 рік розраховано відповідно до вимог розділу ХІІ Податкового кодексу України з урахуванням змін і визначено в сумі 7 937 331 гривень, що становить 15,3 відсотків надходжень загального фонду сільського бюджету (без урахування трансфертів), в тому числі:
- розрахунок прогнозної суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2022 рік проведено у розрізі об’єктів житлової та комерційної не рухомостей, юридичних та фізичних осіб і становить 763 265 гривень;
- розрахунок прогнозної суми плати за землю на 2022 рік проведено у розрізі юридичних та фізичних осіб, а також за видами земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності з урахуванням рішень щодо встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати за земельні ділянки на території громади, укладених договорів оренди за користування земельними ділянками. Так розрахункова сума надходжень на 2022 рік становить 8 174 066 гривень.
Прогнозна сума єдиного податку на 2022 рік становить 8 732 136 гривень. Питома вага зазначеного податку в структурі надходжень загального фонду сільського бюджету становить 18,1 відсотків.
Внутрішні податки на товари та послуги
Прогнозний показник надходжень акцизного податку з вироблених в Україні та ввезених в Україну підакцизних товарів (продукції) та акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 2022 рік становить 349 895 гривень. Питома вага даного податку в структурі надходжень загального фонду становить 0,7 відсотків.
Інші джерела, які формують
загальний фонд сільського бюджету
№ з.п. |
Назва платежу |
Заплановано на 2022 рік |
1. |
Державне мито |
2 575 |
2. |
Надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває в комунальній власності |
61 028 |
3. |
Плата за надання інших адміністративних послуг |
170 105 |
4. |
Рентна плата за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення |
6 720 |
5. |
Пальне |
544 396 |
Разом: |
784 824 |
Спеціальний фонд
По спеціальному фонду сільського бюджету прогнозні показники на 2022 рік становлять 186 400 гривень. Розрахунок прогнозного обсягу надходжень здійснювався з урахуванням факторів, які безпосередньо впливають на їх надходження.
Основним джерелом наповнення спеціального фонду є власні надходження бюджетних установ, прогнозна сума яких на 2022 рік становить 158 200 гривень. Планується тільки плата за послуги, що надається бюджетними установами, не плануються благодійні внески, гранти, дарунки (не мають постійного характеру).
Другим джерелом надходжень є екологічний податок, прогнозна сума якого становить 28 200 гривень.
2. М і ж б ю д ж е т н і т р а н с ф е р т и
Міжбюджетні трансферти з державного бюджету
до сільського бюджету
Міжбюджетні трансферти, що передаються з державного бюджету до бюджету Степівської сільської територіальної громади, і які є складовою дохідної частини бюджету 2022 року, визначені відповідно до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік».
Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надаються з державного бюджету до сільського бюджету враховано в сумі 37 161 200 гривень, у тому числі:
базова дотація – 2 372 300 гривень;
освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам – 34 788 900 гривень.
Міжбюджетні трансферти з обласного бюджету
до сільського бюджету
Обсяг міжбюджетних трансфертів, що надається з обласного бюджету до сільського бюджету Степівської сільської ради за рахунок відповідних трансфертів з державного бюджету враховано в сумі 1 988 987 гривень, у тому числі:
дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 336 000 гривень
Дотація з місцевого бюджету на проведення розрахунків протягом опалювального періоду за комунальні послуги та енергоносії, які споживаються установами, організаціями, підприємствами, що утримуються за рахунок відповідних місцевих бюджетів за рахунок відповідної дотації з державного бюджету – 620 300 гривень
Субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 999 117 гривень
Обсяг цільових міжбюджетних трансфертів, що надаються із обласного бюджету до бюджету Степівської сільської ради на 2022 рік визначено у сумі 33 570 гривень, в тому числі:
– на відшкодування витрат на поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни – 3 870 гривень;
– на пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 2 200 гривень (4 чол,);
– на окремі заходи щодо соціального захисту осіб з інвалідністю (грошова компенсація на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування, встановлення телефонів особам з інвалідністю І та ІІ групи) – 1 120 гривень (2 чол.);
– для надання матеріальної допомоги сім’ям загиблих та померлих учасників бойових дій на території інших країн, особам з інвалідністю внаслідок війни на території інших країн – 6 380 гривень (2 чол. по 3 190 гривень);
– для надання матеріальної допомоги сім'ям загиблих та померлих учасників АТО/ООС на сході України, сім'ям осіб, які загинули або померли внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров'я, одержаних під час участі у Революції Гідності – 20 000 гривень (2 звернення по 10 000 гривень).
3. В и д а т к и т а к р е д и т у в а н н я
Формування показників сільського бюджету на 2022 рік проведено відповідно до законодавчих актів, які впливають на бюджетний процес. Видатки передбачаються для задоволення поточних потреб та на виконання державних та сільських програм.
В цілому, в бюджеті на 2022 рік збережено принцип соціальної спрямованості, передбачено фінансування найважливіших питань.
Обсяг видаткової частини сільського бюджету (з урахуванням субвенцій з державного та обласного бюджетів) визначено в розмірі 89 501 565 гривень, у тому числі 89 315 165 гривень - видатки загального фонду та 186 400 гривень – видатки спеціального фонду.
У проєкті сільського бюджету на 2022 рік фінансовий ресурс спрямовується у першу чергу на забезпечення:
потреби в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ, відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, проведення розрахунків за електричну енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків
Розрахунок видатків сільського бюджету на 2022 рік здійснено з урахуванням встановлення мінімальної заробітної плати з 01 січня в розмірі 6 500 гривень на місяць та з 1 жовтня - 6700 гривень та встановлення посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС з 01 січня у розмірі 2 893 гривень та з 01 жовтня – 2982 гривні, прогнозного індексу споживчих цін, схваленого постановою Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 671 заходів з посилення фінансово-бюджетної дисципліни, економного і ефектив- ного витрачання бюджетних коштів з досягненням результативних показників при наявному фінансовому ресурсі.
При формуванні видаткової частини бюджету Степівської територіального громади враховано складові:
- видатки за бюджетними програмами, спрямованими на утримання бюджетних установ, надання фінансової підтримки одержувачам бюджетних коштів та проведення заходів на виконання сільських програм, що фінансуються через головних розпорядників коштів сільського бюджету;
- резервний фонд сільського бюджету;
-міжбюджетні трансферти з бюджету Степівської сільської територіальної громади Миколаївського району до бюджету Веселинівської селищної територіальної громади Вознесенського району.
-міжбюджетні трансферти з бюджету Степівської сільської територіальної громади Миколаївського району до бюджету Радсадівської селищної територіальної громади Миколаївського району.
-міжбюджетні трансферти з бюджету Степівської сільської територіальної громади Миколаївського району до бюджету Веснянської селищної територіальної громади
Розрахунок видатків бюджету Степівської сільської територіальної громади на 2022 рік здійснено з урахуванням заходів з посилення фінансово-бюджетної дисципліни, економного і ефективного витрачання бюджетних коштів з досягненням результативних показників при наявному фінансовому ресурсу.
У межах загального обсягу видаткової частини сільського бюджету (додаток 3 до рішення) пропонуються для розгляду видатки загального фонду, які фінансуються за рахунків місцевого бюджету, із визначенням їх питомої ваги у загальному обсязі цих видатків, у нижче зазначеній таблиці.
грн.
Галузі та програми |
Податки і збори + базова дотація з державного бюджету |
Освітня субвенція з державного бюджету |
Базова дотація |
Субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції |
Соціальні субвенції з обласного бюджету |
Дотація з місцевого бюджету на здійснення переданих здержавного бюджету видатків з утриманням закладів освіти та охорони здоров’я за рахунок відповідної дотації з державного бюджета |
Всього видатків |
Питома вага |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Державне управління |
9 601 642 |
|
|
|
|
|
9 601 642 |
10,5 |
Освіта |
32 297 926 |
34 788 900 |
2 372 300 |
999 117 |
|
956 300 |
71 414 543 |
79,5 |
Охорона здоров’я |
848 262 |
|
|
|
|
|
848 262 |
0,8 |
Соціальний захист та соціальне забезпечення |
1 720 407 |
|
|
|
33 570 |
|
1 753 977 |
0,7
|
Культура і мистецтво |
2 773 944 |
|
|
|
|
|
2 773 944 |
3,5 |
Фізична культура і спорт |
82 000 |
|
|
|
|
|
82 000 |
0,1 |
Житлово-комунальне господарство |
2 128 755 |
|
|
|
|
|
2 128 755 |
2,2 |
Інші |
256 042 |
|
|
|
|
|
256 042 |
0,5 |
Субвенції місцевим бюджетам |
456 000
|
|
|
|
|
|
456 000
|
2,2
|
Всього |
50 164 978 |
34 788 900 |
2 372 300 |
999 117 |
33 570 |
956 300 |
89 315 165 |
100 |
Фінансовий ресурс сільського бюджету враховує забезпечення видатками головних розпорядників коштів сільського бюджету на виплату заробітної плати з нарахуваннями працівникам бюджетних установ та одержувачам бюджетних коштів у сумі 72 211 122 гривень, на своєчасне проведення розрахунків бюджетними установами за надані комунальні послуги та спожиті теплоенергоносії в сумі 10 706 302гривень, на придбання медикаментів - 122 540 гривень, придбання продуктів харчування – 4 000 000 гривень, предмети матеріали та послуги (крім комунальних)-2 275 201гривень.
У межах коштів, що надійдуть до спеціального фонду по відповідних джерелах надходжень, видатки спеціального фонду сільського бюджету на 2022 рік розраховані в обсязі 186 400 гривень.
Видаткова частина спеціального фонду бюджету складається з власних надходжень бюджетних установ та екологічного податку. В структурі фонду найбільший відсоток питомої ваги спостерігається на проведення видатків:
утримання установ освіти – 98,3 відсотка ( 158 200 гривень., в тому числі на харчування в дошкільних закладах – 158 200 гривень);
охорона навколишнього середовища – 1,7 відсотка ( 28 200 гривень.)
Розмір оборотного залишку бюджетних коштів сільського бюджету пропонується в сумі 300 000 гривень.
У складі місцевого бюджету визначено резервний фонд місцевого бюджету (стаття 24 Бюджетного кодексу України), для фінансування непередбачених видатків, у сумі 20 000 гривень.
Формування місцевого бюджету проведено з дотриманням вимог статей 85, 89, 91 Бюджетного кодексу України, в частині затвердження видатків на фінансування бюджетних установ.
Бюджет Степівської сільської територіальної громади затверджено збалансований.
Витрати в розрізі головних розпорядників коштів бюджету Степівської сільської територіальної громади (за програмною бюджетною класифікацією) характеризуються наступними показниками.
Степівська сільська рада
В проєкті бюджету Степівської сільської територіальної громади на утримання апарату сільської ради та здійснення видатків на виконання заходів програм ради, передачу міжбюджетних трансфертів враховано видатки у сумі 11 213 295 гривень, з них по загальному фонду 11 176 895 гривень, по спеціальному фонду 36 400 гривень.
За бюджетною програмою «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у містi ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» (КПКВКМБ 0110150) для забезпечення виконання наданих законодавством повноважень сільській раді плануються видатки на 2022 рік в сумі у сумі 7 538 284 гривень, з них по загальному фонду 7 530 084 гривень, по спеціальному фонду 8 200 гривень.
На оплату праці з нарахуванням передбачено видатки в сумі 6 541 752 гривень (86,9 відсотка загального обсягу видатків по даній програмі), обрахунок проведено з урахуванням затвердженої структури апарату сільської ради, яка вводиться в дію з 01.01.2022 року з урахуванням вимог діючого галузевого законодавства. Оплата обов’язкових виплат забезпечена видатками в повному обсязі.
На оплату комунальних послуг та енергоносіїв видатки передбачено в сумі 770 066 гривень, асигнування обраховано виходячи із середнього споживання енергоносіїв у натуральних показниках та тарифів діючих на момент формування показників сільського бюджету на 2022 рік. Річна потреба у видатках на оплату енергоносіїв забезпечена у повному обсязі.
Інші витрати пов’язані з утриманням апарату сільської ради (об’єднаної територіальної громади) передбачені в сумі – 226 466 гривень, з них по загальному фонду 218 266 гривень, по спеціальному фонду 8 200 гривень.
(придбання паливно-мастильних матеріалів (бензин)- 160 000 гривень, придбання канцтоварів та папіру А4-18 266 гривень, оплата послуги за Інтернет -24 000гривень,оплата за послуги звязку-6 000 гривень, інші поточні видатки-10 000 гривень.)
Комунальне некомерційне підприємство охорони здоров’я «Амбулаторія групової практики (ТИП «АГ») Степівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області». (КПКВКМБ 0112111) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки на реалізацію заходів Програми "Здоров'я нації" Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 848 262 гривень (загальний фонд).
Видатки спрямовані на утримання «Амбулаторія групової практики (ТИП «АГ») Степівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області» зокрема:
на оплату енергоносіїв та інших комунальних послуг - 661 925 гривень, які розраховані на підставі аналізу лімітів споживання електричної енергії, природного газу, водопостачання за 2021 рік із урахуванням збільшення ціни на природний газ, електроенергію та заходів щодо їх економного використання;
на заробітну плату з нарахуванням 186 337 гривень.
За бюджетною програмою "Організація та проведення громадських робіт" (КПКВКМБ 0113210) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки на реалізацію заходів Комплексної програми соціального захисту населення "Турбота" Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 15 860 гривень (загальний фонд), на заробітну плату з нарахуванням. Кошти спрямовані на фінансування організації громадських робіт, до яких залучаються зареєстровані безробітні та/або працівники, які втратили частину заробітної плати(квітень-травень 2022 р.2 чол.)
За бюджетною програмою «Інші заходи в галузі культури і мистецтва» (КПКВКМБ 0114082) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки на реалізацію заходів Програми "Розвитку культури на території Степівської сільської ради на 2022 рік" в сумі 30 000 гривень (загальний фонд), а саме, на забезпечення проведення культурних заходів (День Європи, День пам'яті та примирення, Дня Перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, День Молоді, Івана Купала, День Незалежності України, День села, Свято Миколая, Новий рік та інші державні і місцеві заходи).
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності водопровідно-каналізаційного господарства» (КПКВКМБ 0116013) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки на реалізацію заходів Програми "Питна вода" Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 50 000 гривень, кошти спрямовані на придмання матеріалів – 25 000 гривень та оплату послуг по ремонту водомережі 25 000 гривень.
За бюджетною програмою «Організація благоустрою населених пунктів» (КПКВКМБ 0116030) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки на реалізацію заходів Програми Благоустрій населених пунктів Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 2 446 647 гривень (загальний фонд)
Кошти спрямовані на:
заробітну плата з нарахуванням – 1 365 939 гривень ( робітників із благоустрою 10 шт.од., електрики 3 шт.од. );
оплату електроенергії (вуличного освітлення) – 950 708 гривень;
придбання господарських та електротоварів(придбання паливно-мастильних матеріалів 80 000гривень,придбання ламп, ліхтарів 50 000гривень) – 130 000 гривень;
За бюджетною програмою «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» (КПКВКМБ 0117461) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки на реалізацію заходів Програми "Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури на території Степівської сільської ради" на 2022 рік в сумі 50 000 гривень (загальний фонд 50 000 гривень), кошти спрямовані на утримання та поточний ремонт доріг в межах населених пунктів сільської ради.
За бюджетною програмою "Забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони" (КПКВКМБ 0118130) у сільському бюджеті сплановано видатки на 2022 рік реалізацію заходів Програми "Забезпечення функціональної діяльності місцевої пожежної охорони Степівської сільської ради" на 2022 рік в сумі 186 042 гривень (загальний фонд), на утримання місцевої пожежної охорони, яка знаходиться в с. Широкий Лан. Із загальної суми видатків на заробітну плату з нарахуванням спрямовується – 156 260 гривень , на оплату електроенергії – 4 182 гривень, на придбання предметів, обладнання і матеріалів(бензин) – 25 600 гривень.
За бюджетною програмою «Природоохоронні заходи за рахунок цільових фондів " (КПКВКМБ 0118340) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки на виконання заходів Програми "Охорона навколишнього природнього середовища Степівської сільської ради" на 2022 рік в сумі 28 200 гривень (спеціальний фонд), (за рахунок джерел доходів екологічного податку за КБКД 19010100 та 19010300) на ліквідацію стихійних сміттєзвалищ на території Степівської сільської ради відповідно до статті 74-1 постанови КМУ від 17 вересня 1996 р. N 1147 "Про затвердження переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів".
За бюджетною програмою «Резервний фонд місцевого бюджету» (КПКВКМБ 0118710) у складі сільського бюджету відповідно ст. 24 бюджетного Кодексу України визначено резервний фонд непередбачених видатків у розмірі до одного відсотка від загального фонду бюджету в сумі 20 000 гривень (0,02 відсотка) (загальний фонд).
Відділ освіти, культури, молоді та спорту
Степівської сільської ради
В проєкті сільського бюджету на проведення видатків по даному головному розпоряднику коштів враховано видатки у сумі 75 419 205 гривень, в тому числі по загальному фонду – 75 269 205 гривень, по спеціальному – 150 000 гривень (за рахунок власних надходжень).
За бюджетною програмою «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, об"єднаних територіальних громадах» (КТПКВКМБ 0610160) для забезпечення утримання апарату відділу освіти, культури, молоді та спорту сільської ради плануються видатки на 2022 рік в сумі 1 304 718 гривень (загальний фонд).
На оплату праці з нарахуванням передбачено видатки в сумі 1 304 218 гривень (99,9% загального обсягу видатків по даній програмі), обрахунок проведено з урахуванням рекомендацій бюджетної комісії щодо структури по відділу з урахуванням вимог діючого галузевого законодавства. Оплата обов’язкових виплат забезпечена видатками в повному обсязі(7,5 шт.од)
Крім того, враховано 500 гривень (придбання медикаментів)
За бюджетною програмою «Надання дошкільної освіти» (КПКВКМБ 0611010) для забезпечення утримання закладів дошкільної освіти плануються видатки на 2022 рік в сумі 11 702 634 гривень, в тому числі загальний фонд – 11 552 634 гривень, спеціальний – 150 00 гривень.
У 2022 році за рахунок коштів сільського бюджету планується утримувати 9 закладів дошкільної освіти: "Малятко" (1 група), "Барвінок" (1 група), "Сонечко" (1 група), "Джерельце" (3 групи), "Васильок" ( 2 групи), "Золотий ключик" (2 групи), "Чебурашка" (1 група), "Барвінок" (2 групи) і ясла-сад "Сонечко" (1 група). Із них, Червонополянський заклад дошкільної освіти "Сонечко" сезонний з травня по жовтень (1 змішана група: ясельна разом дошкільною). На 1 січня 2022 року виховується 245 дітей, харчування яких проводиться за рахунок коштів сільського бюджету.
Штатна чисельність станом на 01.01.2022 року в дошкільних закладах освіти становить 74,82 штатних одиниць.
Оплата праці працівникам дошкільних закладів освіти запланована з урахуванням вимог проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» щодо дотримання розмірів мінімальної заробітної плати (6 500 гривень станом на 01 січня 2022 року) та посадового окладу працівника 1 тарифного розряду ЄТС – 2 893 гривень. На заробітну плату з нарахуваннями передбачено кошти у сумі 8 726 964 гривень, що забезпечує оплату за обов’язковими виплатами в повному обсязі.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв розраховано у повному обсязі з урахуванням заходів по економному витрачанню цих послуг у натуральному виразі та з урахуванням фактичного споживання за 2021 році в сумі 1 681 170 гривень.
Видатки на харчування заплановано в загальній сумі 1 150 000 гривень в т.ч. загальний фонд – 1 000 000 гривень, спеціальний фонд – 150 000 гривень. Вартість харчування одного діто-дня планується 35 гривень. На протязі року, в залежності від коливання цін на продукти харчування та відвідування дітьми дошкільних закладів, даний обсяг буде скориговано.
Кошти на придбання медикаментів та дезінфікуючих засобів (дезактин) плануються в сумі 40 000 гривень.
На інші поточні видатки (послуги зв’язку та мережі Інтернет, обслуговування техніки, передплата періодичних видань, курсова перепідготовка працівників, вивіз сміття, послуги банку та інші послуги-50 000гривень, придбання матеріалів, миючих засобів, спортивного інвентарю, кухонних приладів та інших видатків пов’язаних з функціонуванням дошкільних закладів передбачено- 50 000 гривень, видатки на відрядження-4 500 гривень) – 104 500 гривень.
За бюджетною програмою «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» (КПКВКМБ 0611021) для забезпечення утримання установ освіти сплановано видатки на 2022 рік в сумі 21 603 489 гривень (загальний фонд).
Видатки сплановані за рахунок:
- дотації з місцевого бюджету на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров`я за рахунок відповідної додаткової дотації з державного бюджету – 956 300 гривень, на оплату енергоносіїв;
- базової дотації – 2 372 300 гривень, на оплату праці непедагогам;
- власних коштів на реалізацію заходів Програми розвитку освіти Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 18 274 889гривень, з них: на оплату праці з нарахуваннями не педагогам – 11 579 778 гривень, оплата теплоенергоносіїв – 6 560 019 гривень, на харчування учнів загальноосвітніх шкіл 1- 11 класів – 3 000 000 гривень(всі учні харчуються за рахунок коштів місцевого бюджету, вартість харчування 1 діто-дня планується 30 гривень); придбання медикаментів – 70 000 гривень; інші видатки – 378 692 гривень (придбання канцтоварів- 55 000 гривень,періодична підписка-22 000 гривень,господарчі товари-95 000 гривень,миючі засоби-75 000 гривень, чистка вигрібних ям-8 000 гривень, послуги інтернет-50 000 гривень, послуги зі збору та вивозу харчових відходів -10 000гривень,послуги зі збору та вивозу відпрацьованих засобів індивідуального захисту-30 000 гривень,послуги з ремонту та перезарядки вогнегасників-20 000 гривень,поточний ремонт оргтехніки та заправка картриджів-13 692 гривень).видатки на відрядження-15 000 гривень.
Штатна чисельність в цих установах становить 122,65 шт.од. на 01.01.2022 року, з них сезонних працівників (кочегарів, операторів газових котелень) становить 30,0 шт.од.
За бюджетною програмою «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти» (КПКВКМБ 0611031) для забезпечення утримання установ освіти сплановано видатки на 2022 рік в сумі 34 788 900 гривень (загальний фонд).
Видатки сплановані за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 34 788 900 гривень і спрямовані на оплату праці з нарахуваннями.
За рахунок цих коштів планується утримувати 10 шкіл (Катеринівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Новокатеринівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Кубряцька ЗОШ І-ІІІ ступенів, Михайлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Криничанська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Червонополянська ЗОШ І ступеню, Степівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Зеленогайський ЗЗСО І-ІІ ступенів, Широколанівська ЗОШ І-ІІІ ступенів, Піщанобрідська ЗОШ І-ІІ ступнів).
Штатна чисельність педагогічних працівників, керівників віднесених до педагогічних та вихователі в цих установах становить 178,63 шт.од. на 01.01.2022 року.
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти» (КПКВКМБ 0611141) сплановано видатки у 2022 році на реалізацію заходів Програми розвитку освіти Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 1 458 344 гривень (загальний фонд), кошти спрямовані для забезпечення утримання централізованої бухгалтерії відділу освіти, культури, молоді та спорту сільської ради та визначені згідно з вимогами чинного законодавства. За рахунок цих коштів планується утримання 7 шт. од. (головний бухгалтер - 1 шт. од., економіст - 1 шт. од., фахівець з публічних закупівель - 1 шт. од., бухгалтер - 4 шт.од.,). На заробітну плату з нарахуваннями плануються асигнування в сумі 1 412 344 гривень та на інші видатки – 46 000 гривень (оплата послуг зв’язку та мережі Інтернет, послуг банку-35 000гривень, придбання канцтоварів, періодична підписка -10 000гривень,придбання дезинфікуючих засобів-1000 гривень).
За бюджетною програмою «Інші програми та заходи у сфері освіти» (КПКВКМБ 0611142) сплановано видатки у 2022 році на реалізацію заходів Програми підвозу учнів та дітей, педагогічних працівників до закладів освіти Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 382 090 гривень (загальний фонд), кошти плануються на утримання шкільних автобусів (придбання паливо-мастильних матеріалів-282 090 гривень, запасних частин, оплату страхової відповідальності, оплата послуг банку -100 00гривень). На обліку рахується 5 шкільних автобусів.
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності бібліотек» (КПКВКМБ 0614030) сплановано видатки на утримання бібліотек в 2022 році у сумі 698 086 гривень (загальний фонд). В структурі установи знаходиться 8 біблотек філій (с. Катеринівка, с. Новокатеринка, с. Михайлівка, с. Кринички, с. Степове, с. Зелений Гай, с. Широкий Лан, с. Піщаний Брід). За рахунок цих коштів плануються видатки на: виплату заробітної плати з нарахуванням в розмірі – 654 992 гривень (штатні одиниці та кількість ставок по бібліотекам становить 4,75 шт.од.), оплату електроенергії та природного газу - 17 094 гривень; проведення інших поточних видатків – 26 000 гривень (придбання канцелярських товарів, оплату послуг зв’язку та Інтернет, оплату банківських послуг). Установи в повному обсязі забезпечені видатками для здійснення обов’язкових виплат.
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності музеїв i виставок» (КПКВКМБ 0114040) сплановано видатки на утримання історико - краєзнавчого музею в с. Катеринка в 2022 році у сумі 85 506 гривень (загальний фонд) на виплату заробітної плати з нарахуванням в розмірі – 82 806 гривень , проведення інших поточних видатків – 2 700 гривень (придбання канцелярських товарів-2 000 гривень, перезарядка вогнегасників -200 гривень,придбання дезинфікуючих засобів -500 гривень)
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів» (КПКВКМБ 0114060) сплановано видатки у 2022 році в сумі 1 990 352 гривень (загальний фонд) на утримання 11 закладів культури (чотири Будинки культури (с. Катеринівка, с. Кринички, с. Степове, с. Широкий Лан) та сім сільських клубів (с. Новокатеринка, с. Михайлівка, с. Новогригорівка, с. Новоселівка, с. Червоне Поле, с. Зелений Гай, с. Піщаний Брід). Даний обсяг видатків забезпечує здійснення видатків на виплату заробітної плати з нарахуванням – 1 928 214 гривень , на оплату енергоносіїв – 61 138 гривень та видатків на відрядження – 1 000 гривень. (17,25 шт.од.),
За бюджетною програмою «Надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти , заходи із позашкільної роботи з дітьми» (КПКВКМБ 0111070) сплановано видатки у 2022 році в сумі 227 001 гривень (загальний фонд) здійснення видатків на виплату заробітної плати з нарахуванням – 227 001 гривень.
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру за рахунок коштів місцевого бюджету» (КПКВКМБ 0111151) сплановано видатки у 2022 році в сумі 126 968 гривень (загальний фонд) здійснення видатків на виплату заробітної плати з нарахуванням – 126 968 гривень.(1,5шт.од)
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру за рахунок коштів освітньої субвенції» (КПКВКМБ 0111152) сплановано видатки у 2022 році в сумі 999 117 гривень (загальний фонд) здійснення видатків на виплату заробітної плати з нарахуванням – 999 117 гривень.(5 шт.од)
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності місцевих центрів фізичного здоров'я населення "Спорт для всіх” та проведення фізкультурно-масових заходів серед населення регіону» (КПКВКМБ 0115061) сплановано видатки у 2022 році на реалізацію заходів Програми розвитку фізичної культури і спорту на території Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 52 000 гривень (загальний фонд), кошти спрямовані на придбання: бензину та дизельного палива для перевезення команд - 12 000 гривень, спортивного інвентарю - 40 000 гривень.
Соціальний захист Степівської сільської ради;
За бюджетною програмою «Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян , які не здатні до самообслуговування у зв’язку з похилим віком , хворобою , інвалідністю» (КПКВКМБ 0813104) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки у сумі 1 421 855 гривень
На оплату праці з нарахуванням передбачено видатки в сумі 1 379 432 гривень (97,0% загального обсягу видатків по даній програмі), обрахунок проведено з урахуванням затвердженої структури з урахуванням вимог діючого галузевого законодавства. Оплата обов’язкових виплат забезпечена видатками в повному обсязі.
Інші витрати, пов’язані з утриманням відділу передбачені в сумі – 42 423 гривень придбання канцелярських товарів та приладдя (враховуючи флеш носії, калькулятори) оплати послуг: зв’язку та поповнення Інтернету, заправки картриджів – , оплати програмного забезпечення «Місцеві бюджети» у тому числі оплату відряджень – 10 000 гривень.
За бюджетною програмою „Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за рахунок субвенції з обласного бюджету” (КПКВКМБ 0113050) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки у сумі 2 200 гривень, за рахунок коштів субвенції з обласного бюджету на пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (4 чол).
За бюджетною програмою „Видатки на поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни за рахунок субвенції з обласного бюджету” (КПКВКМБ 0113090) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки у сумі 3 870 гривень, за рахунок коштів субвенції з обласного бюджету на відшкодування витрат на поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни.
За бюджетною програмою „Надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги” (КПКВКМБ 0113160) на реалізацію заходів Комплексної програми соціального захисту населення "Турбота" Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 50 000 гривень (загальний фонд), витрати грошової компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги. В проєкті враховані фізичні особи, які проживають на території Катеринівської, Кубряцької, Широколанівської сільських радах Миколаївського району. На протязі року, в залежності від потреби в отримані послуг населенням сільської ради, даний обсяг буде скориговано.
За бюджетною програмою „Компенсаційні виплати особам з інвалідністю на бензин, ремонт, технічне обслуговування автомобілів, мотоколясок і на транспортне обслуговування за рахунок субвенції з обласного бюджету” (КПКВКМБ 0113171) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки у сумі 1 120 гривень (загальний фонд), за рахунок коштів субвенції з обласного бюджету на окремі заходи щодо соціального захисту осіб з інвалідністю (грошова компенсація на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування, встановлення телефонів особам з інвалідністю І та ІІ групи)
За бюджетною програмою "Інші видатки на соціальний захист ветеранів війни та праці" (КПКВКМБ 0113191) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки у сумі 69 380 гривень, з них:
на реалізацію заходів Комплексної програми соціального захисту населення "Турбота" Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 49 380 гривень (загальний фонд), кошти спрямовані на: виплату одноразової матеріальної допомоги по заявах УБД, АТО, Афганців; надання одноразової матеріальної допомоги учасникам бойових дій у роки Другої світової війни до дня Перемоги та річниці визволення України від фашистських загарбників;
за рахунок коштів субвенцій з обласного бюджету: для надання матеріальної допомоги сім'ям загиблих та померлих учасників АТО/ООС на сході України, сім'ям осіб, які загинули або померли внаслідок поранень, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров"я, одержаних під час участі у Революції Гідності – 20 000 гривень (2 звернення по 10 000 гривень).
– для надання матеріальної допомоги сім’ям загиблих та померлих учасників бойових дій на території інших країн, особам з інвалідністю внаслідок війни на території інших країн – 6 380 гривень (2 чол. по 3 190 гривень);
За бюджетною програмою "Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення" (КПКВКМБ 0113242) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки в сумі 105 000 гривень, з них:
на реалізацію заходів Комплексної програми соціального захисту населення "Турбота" Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 105 000 гривень (надання адресної допомоги особам, які перебувають у складних життєвих обставинах-50 000гривень,допомога на лікування -50 000гривень)
За бюджетною програмою "Надання пільг окремих категоріям громадян з оплати послуг зв’язку" (КПКВКМБ 0113032) у сільському бюджеті на 2022 рік сплановано видатки в сумі 1 000 гривень, з них:
на реалізацію заходів Комплексної програми соціального захисту населення "Турбота" Степівської сільської ради на 2022 рік в сумі 1 000 гривень (загальний фонд).
Фінансовий відділ Степівської сільської ради
За бюджетною програмою «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, об’єднаних територіальних громадах» (КПКВКМБ 3710160) для забезпечення утримання створеної юридичної особи публічного права – фінансовий відділ сільської ради з 01.01.2022 року плануються видатки в сумі 758 640 гривень (загальний фонд).
На оплату праці з нарахуванням передбачено видатки в сумі 734 240 гривень (96,7% загального обсягу видатків по даній програмі), обрахунок проведено з урахуванням затвердженої структури по відділу з урахуванням вимог діючого галузевого законодавства. Оплата обов’язкових виплат забезпечена видатками в повному обсязі.
Інші витрати, пов’язані з утриманням відділу передбачені в сумі – 24 400 гривень, з них: придбання канцелярських товарів та приладдя (враховуючи флеш носії, калькулятори) – 10 000 гривень, оплати послуг зв’язку та поповнення Інтернету– 2 400 гривень, заправки картриджів – 2 600 гривень, оплати програмного забезпечення «Місцеві бюджети» - 7000 гривень, оплату відряджень – 2 400 гривень.
Міжбюджетні трансферти
За бюджетною програмою «Інші субвенції з місцевого бюджету» (КПКВКМБ 3719770) – 456 000 гривень, з них:
видатки на реалізацію заходів Програми "Здоров'я нації" Степівської сільської ради на 2022 рік:
субвенція з бюджету Степівської територіальної громади Миколаївського району бюджету Радсадівській територіальної громади Миколаївського району на надання вторинної медичної допомоги населенню Степівської сільської ради, зокрема: на оплату енергоносіїв 261 000 гривень;
видатки на реалізацію заходів Комплексної програми соціального захисту населення "Турбота" Степівської сільської ради на 2022 рік:
субвенція з бюджету Степівської територіальної громади бюджету Веселинівської територіальної громади Вознесенського району на забезпечення соціального обслуговування населення Степівської сільської ради територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг 4 особи ) 95 000 гривень,
видатки на реалізацію заходів Програми збереження архівних фондів на 2022 рік:
субвенція з бюджету Степівської територіальної громади Миколаївського району бюджету Веселинівської територіальної громади Вознесенського району на надання послуг населенню Степівської сільської ради із збереження архівних фондів – 50 000 гривень.
субвенція з бюджету Степівської територіальної громади Миколаївського району бюджету Веснянської територіальної громади на надання послуг населенню Степівської сільської ради із збереження архівних фондів – 50 000 гривень.
Дані видатки плануються передавати до бюджету Веселинівської територіальної громади Вознесенського району на надання послуг населенню Степівської сільської ради. На протязі року, в залежності від отриманих послуг населенням сільської ради, даний обсяг буде скориговано з урахуванням проведених видатків.
4. Баланс обсягу доходів та видатків бюджету Степівської сільської територіального громади на 2022 рік
Обсяг місцевого бюджету по доходах розраховано в сумі 89 501 565 гривень, у тому числі: обсяг доходів загального фонду місцевого бюджету – 89 315 165 гривень, спеціального фонду місцевого бюджету – 186 400 гривень.
Обсяг місцевого бюджету по видатках розраховано в сумі 89 501 165 гривень, у тому числі: обсяг видатків загального фонду місцевого бюджету – 89 315 165 гривень, спеціального фонду місцевого бюджету – 186 400 гривень.
Проєкт місцевого бюджету збалансовано та пропонується до розгляду бездефіцитним. Показники проєкту бюджету забезпечують у межах фінансового ресурсу місцевого бюджету проведення розрахунків за соціально – захищеними статтями видатків, враховують необхідні поточні видатки для функціонування бюджетних установ, об’єктів соціального значення, заходи на виконання сільських програм.
Розділ III. Про хід виконання місцевого бюджету у 2021 році
Д о х о д и
Аналізуючи виконання сільського бюджету Степівської сільської ради , станом на 01.12.2021 року надійшло податків і зборів 56 360 408 гривень, в т.ч. доходів загального фонду – 56 162 530 гривень та доходів спеціального фонду – 197 878 гривень.
По загальному фонду:
надійшло доходів (без урахування трансфертів) за 11 місяців 2021 року гривень при плані 56 162 530 гривень, що склало 127,29 відсотків. Приріст до плану звітного періоду склав 12 040 777 гривень, або 21,43 відсотків.
По основних джерелах загального фонду очікується приріст, а саме:
- податок та збір на доходи фізичних осіб – 14 285 629 гривень, або 125,20 відсотків;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості – 246 497 гривень, або 101,37 відсотків;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості – 438 345 гривень, або 86,76 відсотків;
- земельний податок з фізичних осіб – 2 514 935 гривень, або 103,22 відсотків;
- єдиний податок – 8 562 377 гривень, або 109,36 відсотків;
- акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – 388 404 гривень, або 194,20 відсотків.
По спеціальному фонду надійшло – 197 878 гривень:
- власних надходжень (батьківська плата, за оренду майна бюджетних установ, що здійснюється відповідно до Закону України `Про оренду державного та комунального майна`, кошти від відчуження для суспільних потреб земельних ділянок та розміщених на них інших об’єктів, інші джерела власних надходжень ) - 168 352 гривень;
- інші податки та збори – 22 306 гривень.
В и д а т к и
Видаткова частина загального фонду сільського бюджету Степівської сільської ради , за 11 місяців 2021 року складає 72 975 384 гривень, або 89,14 відсотка від затверджених показників з урахуванням змін.
На фінансування захищених статей спрямовано 88,8 відсотка коштів загального фонду сільського бюджету (64 834 715 гривень). Питома вага заробітної плати з нарахуванням в загально бюджетних видатках складає 83,2 %(60 717 727 гривень), оплата продуктів харчування – 1,0 відсотків (971 756 гривень), енергоносіїв – 4,3 відсотків ( 3 145 232 гривні), поточні трансферти – 2,9 відсотків ( 2 113 518 гривні), соціальне забезпечення – 0,6 відсотків (431 266 гривень).
Протягом року здійснювались відповідні заходи, які дали можливість провести розрахунки за спожиті бюджетними установами енергоносії, придбані продукти харчування і медикаменти та інші соціально значущі видатки.
Виконання капітальних видатків за 11 місяців 2021 року складає 3 110 825 гривень, в тому числі загальний фонд – 20 040 гривень (капітальні трансферти), спеціальний фонд – 3 090 785 гривень.
По спеціальному фонду бюджету – 3 090 785 гривень:
окремі заходи по реалізації регіональних програм – 70 000 гривень;
придбання обладнання предметів довгострокового використання- 3 020 784 гривень;.
Розділ IV. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
4.1. Бюджетний кодекс України зі змінами і доповненнями;
4.2. Закон України "Про Державний бюджет України на 2022 рік»;
4.3. Постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2020 № 671 від "Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки».
V. Розміщення проєкту рішення
„Про сільський бюджет Степівської сільської ради на 2022 рік”
Відповідно до вимог статті 15 Закону України „Про доступ до публічної інформації” проєкт рішення „Про сільський бюджет Степівської сільської ради на 2022 рік” оприлюднене шляхом розміщення його на інформаційному стенді сільської ради на 1 поверсі адміністративної будівлі 17 грудня 2021 року.
Начальник фінансового відділу Юлія Боченко